tirsdag 28. august 2012

Blåbær!! Kom SOL og varme!!

Blåbærstedene står og venter!!

Nå vil vi bare ha sol og varme så den nydelige søte smaken setter seg i bæra!
På tross av snø på toppene i løpet av natt til i dag - vi håper !
blåbærpai....
blåbærsyltetøy....
....


Trollkrembæret og helt uunnværlig til vilt og brun saus!!!


Einerbær! Ups - her var det bare bær for neste år..... Lete litt til!



Villbringebær - en smak ingen ville eller tamme bær slår!!


Ellers er jeg glad jeg har venner som har plukket en liter eller to til meg! Da jeg hadde sommerjobb i Tana i 1984 så lærte jeg å spise moltebær med spiseskje. Det var stort!


2 kommentarer:

  1. Fine bilder av stolthetene våre!
    Takk for besøket, forresten!

    SvarSlett
  2. Ja, vi e rike som har skog og mark full av gull og sunne saker!
    ;-)))

    SvarSlett